Table of Contents Table of Contents
Previous Page  4 / 16 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 4 / 16 Next Page
Page Background

styczeń-luty 2010

Dwumiesięcznik MICHAEL Journal: 1101 Principale St., Rougemont QC, J0L 1M0, Canada • Tel.: (450) 469-2209 • Fax (450) 469-2601

Dwumiesięcznik MICHAEL: ul. Traugutta 107/5, 50-419 Wrocław, Polska • Tel.: (071) 343-6750 •

www.michael.org.pl

redakcja@michael.org.pl

Kapłańskie nadają człowiekowi łaskę i duchową siłę

do uświęcania innych, do odpuszczania grzechów (J

20,21-23) i do udzielania Eucharystii. Tylko wyświę­

cony ksiądz może konsekrować chleb i wino w Ciało

i Krew Jezusa Chrystusa. Kiedy odbywa się podwój­

na konsekracja, uwiecznia ona to, co Jezus zrobił w

czasie Ostatniej Wieczerzy, pierwszej Mszy, podczas

której ofiarował On fizycznie sam Siebie na Krzyż w

pierwszy Wielki Piątek. Ta sama Ofiara odbywa się na

każdej Mszy św. Mateusz, Marek i Łukasz, wszyscy

oni mówią o Ostatniej Wieczerzy i Jezusie przekazu­

jącym Apostołom władzę, którą posiadał, by zmieniać

chleb i wino w Swoje Ciało i Krew. „Czyńcie to na moją

pamiątkę”. Jan mówi o Eucharystii bardziej szczegóło­

wo, wyjaśniając, że jest to naprawdę Jezus Chrystus,

„żywy chleb z nieba”, który przyjmujemy w Euchary­

stii.

Kiedy przyjmujemy Naszego Pana do naszego

serca i duszy w czasie Komunii Świętej, powinniśmy

uczynić pobożne i pełne uwielbienia dziękczynienie.

Jezus jest obecny, Ciało i Krew, Dusza i Bóstwo, w

nas, przez czas, jaki zajmuje całkowite trawienie po­

staci chleba i/lub wina, które zostały konsekrowa­

ne w naszego Pana. Pamiętajmy, to nie jest chleb

lub wino po konsekracji, tylko w postaci, wyglądzie i

smaku. Metabolizmy różnią się, ale RZECZYWISTA

OBECNOŚĆ Jezusa Chrystusa w nas to minimum

piętnaście minut, a dla niektórych nawet dłużej. Przez

cały ten czas Jezus Chrystus wlewa coraz bardziej

uświęcającą łaskę w nasze dusze, umożliwiając inten­

sywniejsze szczęście zanim będziemy oglądać Boga

w niebie przez całą wieczność. Otrzymujemy łaskę

zgodnie z usposobieniem naszych serc i dusz. Sługa

Boży papież Pius XII mówił na temat dziękczynienia

po Komunii Świętej: „Nie powinniśmy w sobie przery­

wać hymnu boskiej chwały”.

Potrzeba Apostolskiego Łańcucha dla

Prawdziwej Eucharystii

W wielu wyznaniach oddzielonych od Kościoła ka­

tolickiego nie istnieje prawdziwa Eucharystia. Nie ma

u nich Rzeczywistej Obecności Jezusa Chrystusa i

Jego Ofiary. Dlaczego? Łańcuch Apostolski został od

nich oderwany. Ich kapłani nie znajdują się w nieprze­

rwanej linii konsekracji mężczyzn w Święceniach Ka­

płańskich, która zaczyna się od Jezusa i Apostołów.

Każdy prawomocnie wyświęcony ksiądz katolicki zo­

stał wyświęcony przez biskupa, który był wyświęcony

przez innego biskupa i tak dalej, przez dwa tysiące lat

do tyłu, aż dojdziemy do pierwszych biskupów i księży,

a mianowicie do Apostołów, którzy zostali wyświęceni

przezSamegoJezusaChrystusa (J15,16). Nazywamy

to „Łańcuchem Apostolskim”. Wiele niekatolickich wy­

znań było założonych przez ludzi, a nie przez Jezusa

Chrystusa. Ich kapłani nie są prawdziwie wyświęceni,

ponieważ nie znajdują się w łańcuchu apostolskim.

Pismo Święte, które posiadają i z którego się uczą,

ich przodkowie wzięli ze sobą, kiedy oderwali się od

Kościoła katolickiego w czasie rewolucji protestanckiej

na początku XVI wieku. Kontynuowali oni podział na

coraz więcej wspólnot religijnych aż do dzisiaj, kiedy

istnieje około 30 000 wyznań…Każde z nich jest swo­

imwłasnym kościołem. Oferuje on łatwą drogę, ale nie

to, czego uczył i co ustanowił Jezus Chrystus. Jezus

modlił się podczas Ostatniej Wieczerzy, „aby wszyscy

stanowili jedno” (J 17, 21). Powiedział On także: „Kto

nie nosi swego krzyża, a idzie za Mną, ten nie może

być moim uczniem” (Łk 14,27).

Dlaczego nie powinniśmy przyjmować Eucharystii

na rękę? Dlaczego Matka Teresa z Kalkuty tak była

zasmucona Komunią na rękę? Dlaczego papież Be­

nedykt wymaga, żeby ten największy z Sakramentów

był przyjmowany z jego rąk na klęcząco i na język?

Powyższy tekst powinien wam odpowiedzieć dlacze­

go. Teraz, jeśli jesteś jednym z tych, którzy przyjmują

Naszego Pana na rękę, czy mógłbyś podać mi dobry

powód dlaczego? Dlaczego wolisz przyjmować Na­

szego Pana na rękę, tego Jedynego, przed którym

Pasterze upadli na kolana i adorowali w to pierwsze

Boże Narodzenie? Czy pamiętacie, że Kościół przez

wieki wymagał, by Eucharystia była przyjmowana

bezpośrednio na język? Dlaczego zmniejszyła się

cześć i adoracja dla Eucharystii, co z kolei odciągnęło

wielu od prawdziwego Kościoła i od Eucharystii? Czy

przyjmowanie do ręki zwiększa twoją wiarę i szacu­

nek? Czy osłabia nie tylko twoją wiarę, ale także i wia­

rę innych?

Kiedy katolicy tracą swoją wiarę w Eucharystię,

tracą oni także samo życie prawdziwego Kościoła, po­

nieważ jesteśmy Kościołem Eucharystii.

Ks. Robert J. Fox

(stały gość programu telewizyjnego EWTN Matki Andzeliki)

ba, szybko rozdysponowywany??? Pomyślcie o tym

głęboko. Czy prawdziwie wierzycie? Prawdziwie? Mu­

simy zawsze pamiętać, że nie można być prawdziwym

katolikiem bez wiary w Eucharystię.

Dotykanie lub przyjmowanie Przenajświętszej Ho­

stii, która jest żywą, Rzeczywistą Obecnością Ciała

i Krwi, Duszy i Bóstwa Naszego Pana Jezusa Chry­

stusa bez odpowiedniego szacunku i adoracji jest nie

tylko lekceważeniem, jest poważnym grzechem świę­

tokradztwa. Nie można brać beztrosko i niedbale do­

tykać największego Daru, jaki dał nam Bóg. Tak oto

Matka Teresa otwarcie wyrażała wielki smutek, kiedy

widziała ludzi przyjmujących Komunię Świętą na rękę.

Widząc brak szacunku i nadużycia wkradające się do

Liturgii Świętej oraz różne inne problemy narastające

w Kościele, przypisywała to wszystko Komunii na rękę

i wynikającemu z tego osłabieniu i utracie prawdziwej

wiary. Jest ona teraz błogosławioną Matką Teresą. To

honor, który dodaje wiarygodności jej ostrzeżeniom.

Dlaczego papież Benedykt XVI nie udziela

Komunii Świętej na rękę?

Ci, którzy uczęszczają na Msze papieskie i przyj­

mują Komunię Świętą z rąk papieża Benedykta XVI

muszą klęczeć i przyjmować Najświętszą Hostię na

język. Dlaczego? Dlaczego ręce księdza są konse­

krowane w czasie jego święceń, kiedy przyjmuje on

Sakrament Kapłaństwa? Ksiądz będzie dotykał Ciała

i Krwi, Duszy i Bóstwa Jezusa Chrystusa w Euchary­

stii. Także wiele łask i błogosławieństw będzie prze­

chodziło przez jego ręce: Sakramenty, których będzie

dotykał i udzielał, bezgraniczny akt Przeistoczenia,

który będzie celebrował podczas świętej Ofiary Mszy,

uwieczniający Ofiarę Krzyża – wszystko to wiąże się

z użyciem jego konsekrowanych dłoni. Dobrze pa­

miętam w czasie wielu lat przygotowań do święceń,

kiedy czułem wówczas tak jak i teraz respekt przed

tym, że moje ręce będą konsekrowane przez bisku­

pa w tych celach. Czułem respekt wobec tego, że Ko­

ściół Eucharystii uczyni mnie Strażnikiem Eucharystii,

z obowiązkiem dotykania moimi własnymi rękami i

poczuciem wielkiej czci i adoracji w mojej duszy, Cia­

ła Jezusa Chrystusa, Drugiej Osoby Trójcy Przenaj­

świętszej. Moim obowiązkiem będzie nadzorowanie,

żeby Przenajświętszy Sakrament nie doznał żadnego

braku szacunku. Jest on „Przenajświętszy”, ponieważ

jest największym Sakramentem ze stałą, niewzruszo­

ną obecnością wcielonego Syna Bożego. Jezus po­

wiedział, że Eucharystia jest konieczna, jeśli mamy

mieć Jego życie w sobie. Tak, On to powiedział. Prze­

czytajcie Ewangelię, cały rozdział Jana 6 pobożnie i

dojdziecie do tej wiary z pomocą Du­

cha Świętego.

Eucharystia, Kapłaństwo, Koś­

ciół, idą razem. Wszystkie są za­

sadnicze w życiu własnego Ciała

Mistycznego Chrystusa, który On

(

Kościół katolicki

) założył i usta­

nowił jako Najwyższy Kapłan. Bez

obecności wszystkich trzech, kiedy

Jezus ustanowił Swój Kościół, nie

istnieje pełny wyraz i życie jednego

prawdziwego Kościoła. Bez Eucha­

rystii nie ma środków, by przedsta­

wić nieskończoną cześć Boga Ojca

dla Jezusa Chrystusa przez moc

Ducha Świętego. Jeśli ręce księdza

katolickiego są konsekrowane z po­

wodów, o których mówiliśmy, a są,

jak to możliwe, że dziś prawie każdy

może wyciągnąć ręce, żeby doty­

kać i trzymać Eucharystię, Najświętszy i Boski Sakra­

ment, zawierający nieskończoną Osobę Boską, która

stała się człowiekiem? Pomyślcie jeszcze raz, zanim

wyciągniecie swoje ręce po Eucharystię. Dlacze­

go ksiądz przy ołtarzu myje swoje ręce na początku

modlitwy Eucharystycznej? Co to symbolizuje? Lecz

Eucharystia nie jest symbolem; jest boską realnością

RZECZYWISTEJ OBECNOŚCI.

Dzisiejsze, częste, nonszalanckie dotykanie Eu­

charystii przez wielu przyczyniło się w wielkim stopniu

do osłabienia i utraty wiary. To właśnie miała na myśli

błogosławiona Matka Teresa, kiedy mówiła o swoim

smutku i nadużyciach wynikających z przyjmowania

Komunii św. na rękę. Nie ma cienia wątpliwości, co ma

na myśli dzisiaj papież Benedykt XVI, kiedy wymaga

postawy klęczącej i przyjmowania z jego rąk Euchary­

stii, Ciała Chrystusa, na język.

Kościół Eucharystii

Kościół katolicki jest Kościołem Eucharystii. Eu­

charystia jest centrum i życiem Kościoła. Święcenia

Od 1969 r. Stolica Apostolska aprobuje praktykę

udzielania Eucharystii na rękę w regionach i krajach,

gdzie uzyskała ona zgodę odpowiednich konferen­

cji Episkopatów. Pierwszej zgody udzielono Belgii w

maju 1969 r. Stany Zjednoczone otrzymały zgodę

w 1977 r. Głosowanie nad przyjmowaniem Komunii

na rękę odbyło się dwukrotnie na corocznych krajo­

wych zebraniach biskupów Stanów Zjednoczonych,

w dwóch różnych latach i za każdym razem biskupi

byli przeciwko przyjmowaniu Komunii na rękę. Potem

sprawa powróciła po raz trzeci na kolejnym zebraniu

biskupów i wciąż nie było wystarczającej ilości głosów

wśród obecnych hierarchów, by to przeprowadzić. Gło­

sowanie w tej sprawie więc odłożono, żeby zebrać

głosy nieobecnych na spotkaniu biskupów. Kiedy to

uczyniono, jeszcze na tym samym spotkaniu odbyło

się głosowanie. Po dodaniu głosów nieobecnych bi­

skupów niewielką większością uchwalono zgodę na

przyjmowanie Komunii na rękę.

Niedługo przed tym trzecim zebraniem biskupów

arcybiskup St. Louis, kardynał John J. Carberry, był

przez kilka dni gościem na moim probostwie w Red­

field w Południowej Dakocie. Wyraził on głęboką tro­

skę na temat przyjmowania Komunii na rękę, co mia­

ło być wkrótce przedmiotem głosowania na krajowej

konferencji biskupów. Poprosił mnie, bym przedstawił

mu powody, jakie mógłby zaprezentować biskupom,

dla których nie powinni oni zgadzać się na przyjmowa­

nie Komunii na rękę. Biskupi znajdowali się pod wiel­

kim naciskiem nieposłuszeństwa w wielu parafiach z

postawą, która wydawała się mówić: „Jeśli to robimy,

oni będą musieli to zatwierdzić”.

Belgia stała się pierwszym krajem, w którym bisku­

pi zatwierdzili przyjmowanie Komunii św. na rękę. In­

teresujące jest, że Belgia ma teraz tylko 5% katolików

uczestniczących regularnie w niedzielnej Mszy św.

W Stanach Zjednoczonych, w których uczestniczyło

ponad 70% katolików tego kraju w każdej niedzielnej

Mszy św., teraz jest ich 25 do 30%, w zależności od

sondaży, na jakich się opieramy, nie wspominając

milionów byłych „katolików”, którzy wyobcowali się z

Kościoła i Eucharystii, w którą utracili wiarę. W wielu

naszych szkołach katolickich, zarówno na niższych

jak i wyższych poziomach nauczania, prowadzona

edukacja pozostaje często ciągle jedynie na pozio­

mie świeckim, bez żadnej wzmianki na temat Sakra­

mentów św. lub niewielkiej o nich mowie. Nie naucza

się w ogóle historii katolickiej lub apologetyki [

dział

teologii zajmujący się obroną prawd wiary – red.

].

Podręczniki oferowane przez szkoły stanowe często

nie są wierne katolicyzmowi czy prawdziwej historii.

Absolwenci takich szkół niejednokrotnie

nie posiadają wiedzy na temat prawdzi­

wej wiary i zasad Kościoła. Ich rodzice

nie zwracają często uwagi na to, żeby

sprawdzić czy dzieci uczą się podstaw

wiary katolickiej i jej zasad. Stąd wyraź­

nie brak formacji w domu, którego pod­

stawowym obowiązkiem jest nauczanie

i formowanie. Pozwólcie, że to powiem:

jeśli jesteście rodzicami, posyłającymi

swoje dzieci do podstawowej lub śred­

niej szkoły „katolickiej” lub college’u „ka­

tolickiego”, w większości przypadków

nie uczy się waszych dzieci wiary kato­

lickiej. Wiemy jednak, że istnieją szkoły

katolickie, któresąwiernenauczaniuKo­

ścioła, ale nawet jeśli wasze dzieci są w

dobrej szkole katolickiej, obowiązkiem

rodziców wciąż pozostaje nauczanie i

formowanie ich w wierze.

Czyny przemawiają głośniej niż słowa

W dodatku do powyżej przedstawionej sytuacji,

Eucharystia, źródło i centrum naszej Świętej Liturgii i

czci podczas Mszy św., jest traktowana nonszalancko

przez wszelkiego rodzaju ludzi. Widzimy miliony ludzi,

których nigdy nie formowano i nie uczono w rzeczywi­

stości o Prawdziwej Obecności Chrystusa w Euchary­

stii i w Jego Kościele.

Ecclesia de Eucharistia

to tytuł

ostatniej encykliki papieża Jana Pawła II.

Błogosławiona Matka Teresa

Błogosławiona Matka Teresa miała całkowitą

słuszność, widząc powiązanie między kryzysem wiary

wielu katolików a Komunią na rękę.

Co jest powie­

dziane o czyjejś wierze i miłości do Rzeczywistej

Obecności Ciała, Krwi, Duszy i Bóstwa naszego

Pana i Odkupiciela Jezusa Chrystusa i wierze w

wieczność i Ofiarę Mszy św., w bezgraniczną Ofia­

rę Krzyża, przez którą Chrystus nas odkupił?

– Czy

wyznajemy, że Przenajświętsza Hostia jest zamykana

na klucz i traktowana jako zwykły mały kawałek chle­

Jak przyjmować Eucharystię